Saturday 9 July 2022

Fakta amalan sesat Gerakan New Age

Fakta amalan sesat Gerakan New Age


Assalamu'alaikum dan salam sejahtera. Sebab hobi saya menulis. Sebab saya anti ajaran sesat, sudah lama saya mula berkongsi pengalaman saya sendiri didakyah, terjebak, membangkang dan difitnah puak gang sesat menyesatkan awam melulu channel Telegram saya dan Blog saya Wujudnya Allah Zahir Pada Manusia secara berperingkat. 

Siapa saya? Baca Di SINI (Klik). InShaaAllah mereka yang fitnah saya akan saya saman bila sampai masanya nanti. 

Link Blog ini tidak diterima di facebook dan Instagram.  Boleh ikuti pendedahan dan pengalaman saya di channel Telegram saya Tersesat Kebatilan Gerakan New Age atau pagenya Kebatilan Gerakan New Age. Bukti sudah lama saya simpankan di channel Telegram saya Wujudnya Allah Zahir Pada Manusia, Tersesat Kebatilan Gerakan New Age, entri (artikel) Blog Kisah Cikgu iEta dan di dalam Blog ini juga. Rajin-rajinlah membaca supaya anak cucu dan keluarga kita tidak terjebak dengan amalan sesat (sihir, syirik dan khurafat) Gerakan Missionary Kristian, Gerakan New Age (New Age Movement) dan seangkatan dengannya. Percuma sahaja. Baca ya.

Fakta amalan sesat Gerakan New Age, Ajaran sesat, gerakan new age, presiden psyco terapist pembawa ajaran sesat Gerakan New Age di sebalik program spiritual, Amir Shahmi Md. Ali Guru silat seni gayung makrifat pembawa ajaran sesat berkhodamkan jin
Ini antara fakta ramai tidak tahu. Ini juga yang pernah didakyah kepada saya. Sebab itu saya berani bersuara. Ini pengalaman saya.


FAKTA TERJEBAK DENGAN GERAKAN

  1. Saya nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu iEta ini pernah terjebak dengan kumpulan ajaran sesat gang gila isim psikik scammer penunggang agama bermula tahun 2017 sehingga tahun 2020 tanpa saya sedar mereka adalah kumpulan ajaran sesat disebabkan saya suka menimba ilmu marketing dan mencari punca saya sakit kronik slipped disc dan punca Almarhum Abah saya sakit. 
  2. Mereka giat beroperasi mencari mangsa di laman-laman sosial di sebalik gerakan Nusantara, akhir zaman, bani tamim, alam melayu, misteri dan mistik dengan pembohongan cerita berkaitan alam ghaib, leluhur (ilmu karuuhun), perkara akhir zaman, teori konspirasi melalui kursus quantum sufi, aktiviti silat, program motivasi, amalan berbentuk keagamaan, kebatinan dan kerohanian. Majoriti mereka itu gila isim (nama dan glamour) lagi kuat berhalusinasi. 
  3. Saya anti ajaran sesat. Hinggalah saya difitnah oleh mereka akibat menolak dakyah sesat mereka. Alhamdulillah Allah sayang saya. Tidaklah saya terdakyah tidaklah saya Tersesat akibat Kebatilan Gerakan New Age. Jagalah aqidah kita ya. Sayang sangat. Lahir sebagai Islam tapi masuk Getakan Missionary Kristian, penyebar amalan kerohanian dan kebatinan Gerakan New Age.
  4. Biarlah saya tidak berjumpa golongan penyesatkan aqidah ini lagi. Jikalau jumpa semua pendakyah ajaran sesat  kepada saya itu memang semuanya saya sekolahkan adab lagi. Hendak mati tidak mati-mati lagi. Asyik dan kalut mendakyah ajaran sesat melampau sangat mereka ini. Sudahlah sesat, menyesatkan ramai. Fitnah saya tidak sudah-sudah. Bila saya maki tahu pula menggelabah. Tidak insaf pun malahan masih mengganggu cara halus pula. 
  5. Begitulah bila sudah benak hati. Hati kalau sudah hitam. Berkarat dengan mazmumah dan perkara sesat (sihir, syirik dan khurafat) memang tidaklah mereka bertaubat walaupun amaran saya telah berikan. Pakailah tanjak, songkok di kepala pun berbaju smart jika sudah sesat tidak kembali kepada Allah juga, tetaplah sakit jiwa mereka. Iyalahkan jiwa yang sudah sesat. Hendak kita apakan lagi kan? Biarlah sahaja mereka.
  6. Kita hambaNYA tidak berkuasa memberi taufiq dan hidayah kepada makhlukNYA. Cuci ruh bersihkan dosa lagilah merepek amalan ini. Muallij (Perawat) yang wujudkan kumpulan ini pun sesat menyesatkan awam bila saya tanya kenapa perlu wujudkan kumpulan untuk zikir, selawat dan tasawwufnya terus block whatsapp saya bila kantoi dengan saya siapa dia sebenarnya.
  7. Sebab itu Allah melarang berbuat perkara sihir, syirik dan khurafat. Akhirnya menghasilkan kepada kemenjadian manusia yang sesat. والعياذ بالله من ذالك


PEMBAHAGIAN JAHIL

Fakta amalan sesat Gerakan New Age, Ajaran sesat, gerakan new age, presiden psyco terapist pembawa ajaran sesat Gerakan New Age di sebalik program spiritual, Amir Shahmi Md. Ali Guru silat seni gayung makrifat pembawa ajaran sesat berkhodamkan jin
Mereka yang sudah tahu dalam kalangan MOtivator FAsiliTator wujud kumpulan pemesong aqidah tetapi menafikannya adalah disebabkan jahil. 


FAKTA KEJAHILAN

  1. Segelintir mereka ini generasi Y, amat malas membaca. Cakap sahaja berdegung-degang tetapi rupanya hanya sembang kencang sampai gajah lalu pun boleh terbang. Akibat bangang, beramal dengan amalan-amalan sesat gerakan New Age contohnya Aura, Reiki, Meditasi, NLP dan Hipnosis. (Hanya sebut sebahagian sahaja. Selebihnya anda boleh baca di dalam channel telegram saya ini Tersesat Kebatilan Gerakan New Age
  2. Allahuakbar ramai rupanya gang Gerakan New Age di kalangan Motivator Fasilitator Konsultan Coach ni. Saya kenal dari cara kuatnya mereka meroyan bila saya kongsikan bab adab dan aqidah. Sehinggakan Presiden baru mereka menyatakan 
    • Aqidah tidak penting" sewaktu saya mula menyuarakan maklumkan di dalam kumpulan mereka itu Amir Shahmi Md. Ali doktor perawat guru silat seni gayung makrifat pendakyah ajaran sesat.
  3. Astaghfirullahal'adzhim. Ya Allah. Ampunkanlah dosa-dosa saya terjebak ke dalam kumpulan yang tidak cakna bab aqidah ni. Ingatkan hebat benar. Rupanya bila saya kongsikan semua berkaitan aqidah, ramai Jawatankuasa MOtivator FASiliTator ini yang gila kuasa meroyan marah, ugut saya supaya keluar dari kumpulan MOtivator FAsiliTator yang mana saya adalah ahli seumur hidup. RM1,300+ beb keahlian. Tapi tiada bermanfaat apa pun. Bersuara berkongsi bab aqidah pun saya disanggah. Fuh dahsyat. Jantan-jantan yang mengaku Islam melawan saya seorang wanita. Hanya berani di dalam kumpulan sahajalah. 🙄
  4. Itulah dia sebenarnya. Ramai yang jahil murokkab di dalam Kumpulan jawatankuasa kalangan MOtivator FASilator penyangak. Kena sekolahkan adab baru senyap. Emosi telah mengalahkan kecerdasan akal mereka. Seperti kanak-kanak. Jahil murokkab tidak disembunyikan lagi. Inilah akibatnya apabila hilang ADAB maka AQIDAH pun terpesong apabila menulis dan berkata-kata tanpa sedar segelintirnya menuju ke arah murtad akibat menghalang saya daripada berkongsi perkara berkaitan AQIDAH di dalam kumpulan yang mereka ini sentiasa berfikiran negatif anggap semua yang saya dakwahkan adalah provokasi. Benak mata hati, yang salah nampak betul yang betul nampak salah. Sekumpulan ahli Motivator FAsilitator ahil murokkab samseng. Kasihan. Moga Allah kembalikan taufiq dan hidayah kepada mereka semula. Saya akan rujuk pihak berkuasa berkaitan ini. Selesaikan satu-persatu perlahan-lahan.
  5. Mereka lawanlah saya. Maklumlah saya ni hanyalah Social Media Marketing Coach. Manalah saya pandai motivasi orang ni. Kalau masalah mental problem saya ada lah solusinya. Sebab pernah handle golongan gila isim kuat berhalusinasi mental problem dalam kalangan Doktor Perawat, Motivator, Konsultan, Coach, Penceramah bebas, Ustaz, Ustazah dan individu ramai pengikut gila isim. 😂
  6. Sudah berulangkali saya kongsikan bab adab. Malahan bab aqidah yang terpesong juga saya selitkan. Mereka yang meroyan tidak cakna rupanya. Malahan si gila isim (gila nama gila kuasa) Ahmad Badli, Bisharuzi Omar, Syafiq, Azmin Mustafa, Q, K, Jinggo, Zack Zawani, Haniff Hashim dan Nazmi Zain  galak marah meroyan pula. Mereka mengugut dan sinis kepasa saya supaya keluar dari kumpulan hanya sebab saya kongsikan perkara berkaitan adab, aqidah dan apakah perkara berkaitan pemesongan aqidah. 
  7. Program bertemakan spirit dan spiritual. Jika anda tahu program seperti inilah antara program amalan digunakan di dalam Gerakan New Age memesongkan aqidah ummat Islam sudah tentu anda yang sayangkan aqidah Islam tidak akan berbalah meroyan serupa orang gila. 
    • Sorrylah beb penyangak samseng, gua bayar yuran seumur hidup, lu siapa nak halau-halau gua? Bendahari dan Setiausaha kumpulan, lu orang nak provoke dan langsi dengan gua, lu silap oranglah Bro. Lu orang sekalian belum cukup kenal gua siapa sebenarnya. 🤭
  8. Motivator, fasilitator, psyco terapist, coach dan konsultan pengamal amalan kerohanian kebatinan sihir moden Gerakan New Age ini ramai. Perkara tidak perlu dikesalkan. Pastinya ada beribu hikmah kenapa saya menyertai kumpulan ini walaupun jika saya tahu penyangak samseng kalangan MOtivator FAsiliTator Presidennya Psyco Terapist giat menganjurkan seminar psiko SPIRITUAL Kazren telah menyatakan Aqidah tidak penting yang akan menerajui kumpulan, InShaaAllah saya tidak ingin menjadi ahli seumur hidup kumpulan ini. 
  9. Bila sudah jadi ahli, saya akan buka kisah saya. Untuk dijadikan iktibar. JAGA ADAB DAN JAGA AQIDAH. Yang beronar saya pastilah saya sebarkan kepada awam siapa mereka semua ini sebenarnya. Sama sahajalah mereka itu seperti mereka yang menjadi ejen penggerak menjadi Gerakan Missionary Kristian melalui bisnes MLM produk Korea Selatan. 
  10. Siapa yang termakan cili terasalah kepedasannya. Merekalah kuat meroyan bangkang saya di dalam kumpulan. Memang saya senghaja hangatkan suasana untuk mereka ahli berfikir. Rupanya pendek akal tetapi akhirnya saya berjaya buat mereka keluarkan sikap dan perangai bodoh masing-masing. Macamlah saya ni tidak tahu mereka itu bagaimana. Dari dalam Kumpulan Konsultan Motivator lagi masing-masing sudah buat perangai dan provoke saya. Kumpulan MOtivator FASiliTator masing-masing cakap tidak serupa bikin. Mempergunakan nama kumpulan untuk kepentingan peribadi. Menikam belakang kawan sendiri melobi-lobi untuk naik dalam kumpulan sendiri. Munafiq sungguh perangai mereka ini. 
  11. Semakin rancak ahli jawatankuasa berkomplot menghalau saya, semakin saya pekakkan sahaja telinga. Sedaplah nama semua naik ke dalam artikel Blog saya. 🤭
  12. Dahsyat rupanya perjuangan menyebarkan bab aqidah ni lebih-lebih lagi dalam kalangan professional bangsa Melayu sendiri yang namanya Islam. Kad pengenalannya Islam berbangsa Melayu tetapi kuat pekat dan likat kelam zhulmat akibat beramal dengan amalan-amalan perkara zahir nampak benar sebenarnya. Saya pun terkejut bila mula tahu amalan kerohanian kebatinan diguna-pakai disebarkan oleh mereka itu amalan kebatinan kerohanian sihir sesat Gerakan New Age. Allahuakbar. 
  13. Saya guna cara dan kaedah saya, beri penjelasan satu persatu. Kongsi laporan polis dahulu. Kongsi artikel Blog saya juga. Antaranya Dosa besar syirik menduakan Allah. Segelintir mereka meroyan dan marah. 🤣Bekas Guru Disiplin dan Kaklong memang tidaklah saya ni hendak berlemah-lembut dengan scammer. Bercakap bab scammer dan pemesongan aqidah, perlu meleweh-leweh, menggeletis mengglenyarkah? 😳Harapan saya, ahli-ahli kumpulan MOtivator FAsilitator tahu siapa antara penyesat umat Islam psikik scammer penunggang agama dalam kalangan mereka sendiri ni. Tetapi dahsyat segelintir ahli dan jawatankuasa kumpulan MOtivator FAsiliTator acah-acah professional ni. Sama sepert gang kumpulan silat dan ejen macai cybertroopers yang menyerang saya. Di luar mereka nampak alim dan baik yang amat, memberi kursus program kepimpinan dan pelbagai lagi program motivasi tetapi bila kita sudah berada di dalam kumpulan mereka keluarlah semua perangai jahil murokkab mereka menentang dakwah Islam sendiri. Astaghfirullahal'adzhim. 🤦


PSIKIK SCAMMER PENUNGGANG AGAMA


goog_1542348580Inilah antara bukti doktor perawat guru Silat Seni Gayung Makrifat pembawa ajaran sesat, beramal dan penyebar ilmu kebatinan kerohanian sesat (sihir, syirik dan khurafat) Gerakan New AGE berkhodamkan jin berada dalam Kumpulan jawatankuasa MOtivator FASilator samseng bersikap seperti penyangak. 🤭

Fakta amalan sesat Gerakan New Age, Ajaran sesat, gerakan new age, presiden psyco terapist pembawa ajaran sesat Gerakan New Age di sebalik program spiritual, Amir Shahmi Md. Ali Guru silat seni gayung makrifat pembawa ajaran sesat berkhodamkan jin
Amir Shahmi Md. Ali. Antara ahli Persatuan MOtivavator FAsiliTator. ESQ 165 amalan Gerakan New Age telah difatwakan memesongkan aqidah masih di sebarkan melalui kursus-kursusnya. Berselindung di sebalik sufi islamik, nusantara dan bani tamim merepeknya. Perasan tentera Imam Mahdi. Mengaku kepada saya, dialah Raja segala Raja, Raja, Raja, Raja, Raja,Raja, Raja! Kahkahkahkah! Gila! 🤣

Tuan Guru saya nyatakan, sesiapa sahaja yang berkhodamkan jin bangsa iblis seperti beliau ni, tidak boleh menyampaikan ilmu dan merawat sebenarnya. Sebab terjadi kepada saya sendiri. Dengan izin Allah jualah sakit kronik slipped disc saya berulang kembali selepas seminggu mengikuti kursusnya yang saya tidak tahu pun itu kursus perawat dan saya tidak tahu beliau ni gila isim keturunan alam ghaib. 

Semasa sesi rawatan slipped disc saya sakit bagai hendak mati rasanya. Tetapi si kurang ajar biadap Amir Shahmi Md. Ali ini menjadikan saya sebagai pengantara beliau dan bersama sekutunya Muhd Nuur Fahmy Nuur Masailan (Fahmy Adam) dan lima orang bengap tidak faham bab aqidah ni untuk berkomunikasi dengan jin yang ditaksubkan sebagai leluhur. Pada waktu itu saya tidak kenal lagi Amir Shahmi Md. Ali Guru silat seni gayung makrifat pembawa ajaran sesat.


Bila saya tegur jangan taksub, jauhi syirik dan jangan menipu, difitnahnya saya dengan pelbagai fitnah untuk menutup kebatilannya. Report polis ada. Rujuk pautan blog di bawah artikel ini. Perkara dia buat fitnah saya umum. Jadi saya ambush dia personally dan saya pun mestilah ambush juga secara umum. Eh, suka hati sayalah hendak buat apa pun. Saya yang mangsa khianat, aniaya dan mangsa fitnah. Saya hendak ulang dua puluh juta kali pun suka hati saya.

Ulangkali saya sudah nyatakan bajingan pun saya akan hormat jika menghormati saya. Kau kurang ajar satu kali, berjuta kali lagi saya akan buat kurang ajar kepada kau. Ini bab aqidah tau bukan bab main masak-masak. Kau tidak sukan bahannya kau buang. Aqidah kalau kau permainkan menyesal kau dengan saya kelak.


Bila berguru dengan Guru Tauhid saya bermula 28/8/2021 barulah saya faham, soalan dia kepada  saya semasa sesi rawatan dan kononnya sesi muzakarah di Gunung Ledang itu adalah perbuatan RITUAL seru, panggil jin! Ritual berkomunikasi dengan jin! Sebab itu saya ambush dan maki mamat gila isim ni cukup-cukup. Saya tidak berlemah-lembut dah dengan Amir Shahmi Md. Ali Guru silat seni gayung makrifat pembawa ajaran sesat ni. Silibusnya saya semak kembali. Ya. Semuanya ilmu sesat Gerakan New Age dijenamakan dengan nama baru. 


Pemesong aqidah ni ramai. Saya beri contoh pengalaman telah berlaku ke atas diri saya sahajalah sebab saya inilah antara mangsa aniaya, mangsa khianat dan kezaliman Amir Shahmi Md. Ali Guru silat seni gayung makrifat, Tengku Azrul Hamdi Tuan Zolkapeli (Jalak Lenteng) Guru ajar silat seni gayung fatani Putrajaya, Muhammad Anis Hassan (Haniz Zerstoren), Muhd Arifin Rizkin pemberontak negara pembawa ajaran sesat. Mereka inilah di antara syaithon iblis lahanat bertopengkan agama ni sudah lama. Ada nama mereka semua di dalam kumpulan besar di facebook.

Sehingga saat ini Amir Shahmi Md. Ali Guru silat seni gayung makrifat pembawa ajaran sesat ni tidak serik masih sebarkan ajaran sesat ilmu karuuhun (leluhur)nya. Sekarang ni buat kursus uruskan pineal gland pula. Nak buka hijab orang untuk curi rahsia alam ghaib dari jin. Bangangnyalah! Ya inilah perkataan selayaknya kepada pemesong aqidah saya dan awam. Tiada lemah-lembut untuk pemesong aqidah. 


ILMU SIHIR DIJENAMAKAN BARU.

  1. Banyak ilmu sihir moden Gerakan New Age telah dijenamakan dengan nama yang baru tetapi ramai tidak perasan. Alhamdulillah, dengan izin Allah AQIDAH saya terselamat dari dakyah ajaran sesat. Alhamdulillah saya bahagia dengan Suami dan anak-anak saya. 
  2. Cukuplah saya sudah ada Tuan Guru Tauhid saya yang menyelamatkan saya dari ajaran sesat (sihir, syirik dan khurafat) oleh gang psikik scammer penunggang agama yang gila isim keturunan, gila isim alam ghaib, gila isim akhir zaman teori konspirasi pelampau, gila isim alam makrifat sesat, pengamal amalan kebatinan dan kerohanian Gerakan New Age.
  3. Lain-kali sebelum meroyan, pastikan bijak dahulu ya. Dengan saya jika hendak menipu, hang akan kantoi akhirnya melalui penulisan hang. Main bab adab dan aqidah dengan saya, hang siaplah. Nama hangpa yang kuat meroyan semua bakal dilaporkan. Usah main api dengan saya. JAWI, JAIS saya juga bekerjasama dengan mereka. Jawatan, hingga ke negeri saya pernah menjawat pelbagai jawatan. Negara sahaja saya tidak mahu terlibat. Jaga adab, jangan taksub, jauhi syirik, jangan menipu dan jangan mencarut dengan saya. Ini amaran. Gangster samseng mafia hang mai, aku akan lebih gangster, samseng dan mafia dengan hang. Laporan polis segelintirnya rujuk pautan artikel Blog di bawah artikel blog ini.. 


Kepada gang MOtivator FAsiliTator kuat meroyan, nah ini senarai nama mereka semua. Simpan. Usah jahil murokkab sangat mempertahankan kebatilan. Report polis cari sendiri atau klik pautan di bawah. Ada dalam blog ni.

USAH BERDEBAT DENGAN SI JAHIL

  1. Saya memang tidak berminat berdebat dalam kumpulan atau di media sosial. Tetapi bila sudah melampau sangat sampai nampak tulisan mempertikaikan sumber rujukan bab aqidah, terpaksalah saya tanya begini sebagai PENUTUP PERKONGSIAN saya pada hari Jumaat 8 Julai, 2022 penghulu hari yang mulia. Ini ayat terakhir saya kepada kumpulan MOtivator FAsiliTator samseng yang berkaitan,
    • Group ini group orang Islamkah atau orang kafir ni sehinggakan tidak dibenarkan kongsi bab aqidah?
    • Fuiiyyyoooo... 🤣
    • Meroyan bagai nak gila setiap kali saya kongsikan bab adab, bab aqidah dan pemesongan aqidah yang memang wujud dalam kalangan Motivator, Fasilitator, Coach, Konsultan dan Penceramah bebas, siap ugut-ugut ni sebenarnya golongan penentang agama Allah SWT dan Rasulullah SAW. Islamkah ni yang meroyan bagai nak gila ataupun kalian ini memang penyokong Gerakan Missionary Kristian dalamnya ada Gerakan New Age? 🤣🤦🏻‍♂️
    • Saya boleh bawa kepada Jabatan Agama Islam kalian menentang sebaran dakwah Islam. Tak perlu cakap bab adab dengan saya jika kamu sendiri bab adab barai aqidah tidak dicakna dan penyokong amalan kebatinan kerohanian Gerakan New Age. Banyakkan membaca Al-Quran dan kembalilah kamu bertauhidkan Allah SWT. Hadamkan sifat 20 tu molek-molek belajar bab adab tu bagaimana baru boleh syarahkan bab adab dan motivate saya na. Lucu benar saya melihat sikap masing-masing yang meroyan dalam kumpulan ni tiap kali saya kongsikan bab adab, bab aqidah di dalam kumpulan ni. Seperti kanak-kanak ribena baru pegang title dan jawatan. 🤭
  2. Masing-masing tersentak dari lamunan. Kasihan Jawatankuasa lama yang ditikam belakang diam membisu sahaja. Tidak mengapalah. Hari Jumaat jika saya tidak sibuk memang hari saya berkongsi perkara-perkara berkaitan adab dan aqidah kepada beberapa kumpulan termasuklah di kumpulan telegram dan whatsapp. Bila saya mula tanya sedemikian, ada yang mempertikai lagi. Saya malas melayan. Bercakap dengan anti dakwah bab aqidah ni buang masa sahaja. 
  3. Alhamdulillah. Selesai satu bab. Syukur kepada Allah menzahirkan siapa mereka ini sebenarnya. Saya senaraikan mereka sebagai anti dakwah Islam. Mereka ini penuh dengan penipuan, temberang dan tipu daya muslihat yang sangat licik. Nampak dari notification di atas handphone saya. Tidak saya buka kumpulan yang ada hanya saya broadcast kepada kumpulan lain sama. Lain bagus. Langsung tidak. Tetapi kumpulan Motivator Fasilitator, ni mereka meroyan bagai kehilangan arah dan pedoman. Allahuakbar. Ampunkanlah saya di atas kenaifan aqidah Islam ini Ya Allah.
  4. Bajingan pun saya lebih hormatkan daripada mereka yang menunggangkan agama atas tiket motivasi, program silat, kursus rawatan dan leadership trainer. Memalukan Islam sahaja. Saya ulang sekali lagi, saya berada di dalam kumpulan ini disebabkan Presiden lama yang baik dengan saya telah mereka tikam belakangnya. Saya mantan ahli politik. Sekilas mereka menulis di dalam kumpulan saya cam mereka siapa. Melobi untuk mendapatkan jawatan sahaja. Gila isim jawatan namanya. 
  5. Dua hari lamanya gang mereka meroyan. Saya biarkan gang pelampau ini berteriakan. Merekalah golongan motivator fasilitator konsultan generasi kini yang sememangnya sudah hilang adab akibat terlampau taksubkan metafizik penomboran, aura dan amalan-amalan Gerakan New Age yang lain dalam sedar atau tidak. Kasihan. Kerana mempertahankan kebatilan semakin hilang akal, hilang adab dan aqidah masing-masing terungkai dari iman hasil penulisan mengugut dan pelbagai lagi perbuatan mereka. Serius hilang terus rasa hormat saya kepada mereka semua sama seperti hilan hormat saya kepada mereka yang fitnah aqidah saya. Segelintir mereka pernah saya sekolahkan adab dan ingatkan jangan taksub, jauhi syirik dan jangan menipu di dunia ini. Tidak perlulah berpura-pura di sebalik title mereka sahaja. Mana yang insof Alhamdulillah. Yang meneruskan kesesatan ibarat Tuan Guru saya berpesan,
    • Biaq pi lah depa nak sesat. Itu sudah pilihan depa. Tidak, tak adalah neraka. Penuh pula syurga". Jadi, saya pun rasa lega. Ambush sekali dua cukuplah. Serius lega. 😂
  6. Saya senyap sekejap sahaja. Hobi saya menulis tetap saya teruskan. 


UJIAN

Ujian masing-masing lalui. Wajib lalui. Begitulah kehidupan. Ada masa pasang ada masa surut. Ada masa kita diuji ada masa naik dilambung dipuji. Ada masa dihina, dikeji dan dicaci-maki. Semua itu perkara biasa, adat dan lumrah bagi wanita yang luarbiasa ketahanan jiwanya supaya terus kekal tabah. Usah biarkan diri dibuli penjenayah siber. Bangkit melawan. Lebih-lebih lagi perkara melibatkan aqidah. Jika tidak, abaikan. Siapa pun tidak dapat memberi efek kepada kita.

Contohnya saya, Alhamdulillah ada Suami ada anak-anak yang sentiasa sayangkan saya dan Tuan Guru yang membimbing saya. Saat difitnah, dimaki-hamun, dicaci-maki dan dicarutkan oleh gang akhir zaman teori konspirasi pelampau gila isim, Suami, anak-anak dan Tuan Guru sentiasa menyokong di belakang saya menjadi tulang belakang saya untuk kembali bangkit tidak rebah oleh fitnah, tidak lemah oleh hinaan, kejian, cacian dan makian.

3) Syukur Alhamdulillah rakan-rakan alam maya yang berkawan sudah lama dengan saya memahami dan menyokong saya. Yang baru saya akan terima jika Allah gerakkannya. Yang ada seolah tiada baiklah tiada. Biarkan saya dengan kisah saya. Tidak perlu mengganggu sesiapa.

4) Rakan-rakan saya semua insan soleh dan solehah. Lebih baik dari saya. Alhamdulillah. Terima kasih semua kawan-kawan alam maya. Terima kasih musuh-musuh dan netizen yang pernah hadir mewarnai kehidupan saya juga. Ujian difitnah, nikmatnya. 🌹

5) Adalah elok untuk kita berperangai baik tetapi ada masa perlu berkurang ajar terhadap mereka yang cuba memperalat dan menggunakan kita. Semoga kisah ini bermanfaat untuk wanita yang dianiaya atau difitnah seperti saya dan sedikit Fakta amalan sesat Gerakan New Age ini dapat membuka mata hati pada yang belum mengetahui untuk lebih berhati-hati dengan golongan doktor perawat, guru silat, Motivator, Fasilitator, Coach, Konsultan, Penceramah bebas, ustaz ustazah yang terlibat dengan pemesongan aqidah. Aamiin. Allahuakbar.


NAMA PENA,
Freelancer, suri rumah sepenuh masa, multitasking (lifestyle Bloggermarketer, social media coach, content creator dll). Berkongsi apa sahaja. Anti scammer dan ajaran sesat.

  • Siapa saya? Lihat di pinned entry blogieta.com
  • Founder Dunia Niaga iEta Enterprise, Rahsia Social Media, Rahsia Likes Free Tanpa Ads dan Rahsia Carian Google.
  • Bukan Guru Silat, bukan perawat, bukan guru kebatinan dan kerohanian pernah terkeliru akibat perbuatan khianat guru-guru ajaran sesat.
  • Hanyalah Lulusan Pondok 4 Thanawi, Graduate Institute of Information Technology Cosmopoint (KLMU) dan Universiti Teknologi Malaysia (UTM) Space jurusan Sains serta Pendidikan (Pengajian) Islam.
  • Mantan Guru Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), meletakkan jawatan sebab urusan perniagaan.
  • Mantan Guru Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), meletakkan jawatan sebab urusan perniagaan.
  • Mantan Penolong Guru Besar SRIP meletakkan jawatan sebab sambung belajar. 
  • Mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI). Penerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) pada tahun 2016. Meletakkan jawatan dari JAWI sebab kronik slipped disc. Alhamdulillah sembuh dengan izin Allah tanpa suntikan steroid, voltaron dan tanpa pembedahan.
  • Anti ajaran sesat (sihir, syirik, khurafat) doktor perawat Guru Silat Seni Gayong Makrifat, Guru Silat Seni Gayong Malaysia dan Harimau, Coach pengamal silat selimpang merah, tenaga pengajar Silat Seni Gayong Fatani Putrajaya kurang ajar, tenaga pengajar Silat 7 Langkah kurang ajar dan gang gila isim paranoid akhir zaman teori konspirasi mainstream (PDRM maklumkan mereka ini psikik dan scammer penunggang agama).


MAKLUMAN.

  1. Review (promosi) produk atau syarikat anda sila email kisahcikguieta@gmail.com atau whatsapp terus tekan SINI.
  2. Atas permintaan Suami saya, saya hentikan perniagaan, coaching, seminar dan kursus untuk fokus urusan persekolahan anak-anak saya. 
  3. InShaaAllah sudah 33 tahun saya di dalam bidang marketing. Perkongsian hal-ehwal blogging, social media dan zero cost online marketing saya beri secara percuma sahaja. Boleh follow laman-laman sosial dan blog saya. Terima kasih. Harap maklum. 😊


No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER
Saya tidak bermusuh dengan mereka tetapi mereka telah berkelakuan biadap di facebook, melalui whatsap, telegram atau bersemuka.

Mereka adalah bomoh ilmu hitam, psikik scammer penunggang agama, kumpulan ajaran sesat gila isim memesongkan aqidah menganiaya, ugut, ghibah (mengumpat), tohmah, fitnah, caci-maki, hamun, mencarutkan, mengaibkan JENAYAH CYBERBULLY BODY SHAMING AQIDAH, MINDA, JIWA, NIQAB DAN KETURUNAN saya bermula tahun 2015, 2020, 2021 hingga kini.

PDRM sifatkan mereka semua ini psikik dan scammer penunggang agama. Mereka ini kurang kasih sayang ghibah hal saya di laman sosial mereka pada tahun 2015, 2020, 2021 dan 2022.

Antaranya, Najeeb Abdullah, Saidila Abdul Rahman, Adnan Ibrahim (Tiffin Biru), Amir Shahmi Md. Ali, Mohd Nuur Fahmy Nuur Massailan (Fahmy Adam), Ahmad Fadzli Yusof (Ahmad Fadzli AlBasuti), Tengku Asmadi Tengku Mohammed (DTA), Abdul Malek Abdul Halim (Cikgu Malek Wirajaya), Shaiful Rizuwa, Azrul Hisham Abd Halim, Sayf Al-Malawi, Muhammad James Baven, Muhammad Anis Hassan (Haniz Zerstoren), Muhammad Arifin Rizkin (Muhd Arifin), Juliana Hussein (Lyana Bajana), ليلي حيليدين، Tengku Azrul Hamdi Tuan Zolkapeli (Jalak Lenteng XI), Muhammad Anuar Ibrahim (Cikgu Nuar), Nasri Mardi Ismail (Cikgu ie), Syazrul Fadzly (Li), Wan Amir, Lynn Lyana Leen, Mohd Siddiq (Haris Kersani), Panglima Indra Shahril, رمضان ليستاري, Raja Rozieda Gee dan ramai lagi pentaksub bodoh mereka. Apa sahaja yang mereka maki-hamun, sindir, umpat, mencarut, aibkan saya melalui like, comment, share kembali semula kepada mereka.

DILARANG :
1) Minta sedekah secara online.
2) Mengumpat hal orang tiada kaitan dengan saya.
3) Kondem tanpa dengar hal sebenar, saya tidak mahu dengar dan saya tidak suka.
4) Sembang kosong.

BERIKLAN.
Ingin beriklan secara professional? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com

TERIMA KASIH
Terima kasih sudi berkunjung dan komen. Silakan kongsi untuk manfaat ramai. Sebarang cadangan dialu-alukan dan pertanyaan sila email ke panjialamnusantara@gmail.com

Penulis nama pena,
Puteri Nur Cahaya @ Cikgu iEta.

ARTIKEL TERKINI

BOMOH SCAMMER PENUNGGANG AGAMA GILA

PSIKOPAT BOMOH SCAMMER PENUNGGANG AGAMA   (Moga pembaca mudah faham. Kesulitan mohon maaf 🙏). Beta nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta...