Friday 28 January 2022

SELAMATKAN AQIDAH DARI GERAKAN MISSIONARY KRISTIAN

SELAMATKAN AQIDAH DARI GERAKAN MISSIONARY KRISTIAN


Ini perkongsian asal saya di Blog, Aqidah bukan perkara mainan. Disebabkan ada yang mesej tanya saya lagi. Maka saya suka menulis lagi. Jika semasa itu saya tidak tahu Gerakan Missionary Kristian juga berkait rapat dengan Gerakan New Age, kini saya sudah tahu. Pentingnya anda juga tahu apa itu Gerakan New Age yang sama berusaha memurtadkan umat Islam secara halus.

Aqidah, ajaran sesat, mubaligh kristian, kristianisasi, gerakan missionary kristian, gerakan new age, freemason, scammer, pastor malaysia, tengku asmadi pastor malaysia, atomy gerakan missionary kristian, bahaya gerakan missionary kristian
Mula menulis berkaitan Gerakan Missionary Kristian.


  1. Nama pena penulisan saya, Puteri Nur Cahaya @ Cikgu iEta. Saya adalah Ex-Distributor Atomy Batch yang  ke dua di dalam rangkaian isteri pertama si penipu (scammer aqidah dan marketing onlinePengerusi Tamrin, Dr. Tengku Asmadi Mohammad (DTA). Awalnya beliau maklumkan kepada saya melalui messenger dan whatsapp bisnes Atomy bukan MLM. 
  2. Beliau menyatakan telah semak dan buat kajian terperinci sebelum masuk bisnes Atomy ini dan beliau beritahu saya akan dimasukkan direct ke bawah rangkaiab beliau. 
  3. Akhirnya saya dapati beliau telah membuat penipuan online marketing dan Atomy pnyumbang dana gerakan Missionary Kristian melalui aktiviti wajib di dalam kelas Dreamy foundation oleh pengasasnya dalam usaha mengembangkan ajaran Gerakan Missionary Kristian.
  4. Saya telah bertaubat walaupun tidak bersalah kerana ditipu dan tertaksub sebagai pengikut, saya bertaubat.
  5. Dengan ini saya menyokong penuh usaha sesiapa sahaja berkaitan banteras gerakan missionary kristian yang memang telah lama berkembang pesat sebahagiannya melalui bisnes MLM Atomy. 
  6. Sebab saya tahu mereka sedang berusaha memurtadkan Melayu Islam di Malaysia melalui Bisnes MLM Atomy. 
  7. Kerana saya faham Gerakan Missionary Kristian adalah merbahaya kepada MUSLIM dan NEGARA setelah dijemput PDRM untuk beri keterangan berkaitan Atomy Gerakan Missionary Kristian ini.
  8. Gerakan Missionary Kristian ini cukup dengan hanya genggam seorang sahaja contohnya Motivator tersohor Malaysia, mudahlah mereka menjalankan kerja murtadkan secara halus kepada semua followersnya kerana semuanya taksub kepada Leader dan produk Korea Selatan itu. Demi wang ringgit dan title, AQIDAH sanggup mereka gadaikan.


KONON BANTERAS RIBA RUPANYA TARIK CROWD

Aqidah, ajaran sesat, mubaligh kristian, kristianisasi, gerakan missionary kristian, gerakan new age, freemason, scammer, pastor malaysia, tengku asmadi pastor malaysia, atomy gerakan missionary kristian, bahaya gerakan missionary kristian, Ustaz Lariba pengecut, gang lariba penakut, basmi riba bab aqidah hancur
Bekas pastor Hafiz Hiew rancak maklumkan kepada ahli group siapa sebenarnya Tengku Asmadi Tengku Mohammed (DTA) kepada ahli kumpulan ini. Mengumpat kaum Adam ni lebih teruk dari kaum Hawa tau. Ini sahaja point penting yang sempat saya screenshot sebelum admin keluarkan dari kumpulan ini selepas saya INGATKAN JAUHI SYIRIK dan pertikai mereka berdua penakut pengecut di bawah ni 👇

Aqidah, ajaran sesat, mubaligh kristian, kristianisasi, gerakan missionary kristian, gerakan new age, freemason, scammer, pastor malaysia, tengku asmadi pastor malaysia, atomy gerakan missionary kristian, bahaya gerakan missionary kristian, Ustaz Lariba pengecut, gang lariba penakut, basmi riba bab aqidah hancur
Bukti mahal ni. Beliau sudah padam. Beliau ini memang pengecut. Banyak komplen tentang beliau oleh Blogger lain. Carilah baca. Jika jujur dan berani beliau takkan padam mesej perbualan beliau dengan saya. Jantan penakut. Sembang kari pung pang pung pang sampai gajah lalu pun boleh terbang. Habuk pun tiada. Harap mengumpat mencuri rahsia dalam group sahajalah. Kahkahkahkah! 🤣

Aqidah, ajaran sesat, mubaligh kristian, kristianisasi, gerakan missionary kristian, gerakan new age, freemason, scammer, pastor malaysia, tengku asmadi pastor malaysia, atomy gerakan missionary kristian, bahaya gerakan missionary kristian, Ustaz Lariba pengecut, gang lariba penakut, basmi riba bab aqidah hancur
Pun sudah padam perbualannya dengan saya. Provokasi sahaja lebih! Saya pertikai penama Dato Seri Che Yuseri (Captain_dsi) yang kononnya Pesuruhjaya Pencegahan Jenayah Kebangsaan Negeri Terengganu ini kerana arahkan saya itu ini yang kononnya hendak buat sampai Atomy bungkus tetapi hanyalah tin kosong cakap sahaja. Buatnya tidak pun. 🤭🙄

Saya tanya Koperal di IPD Ampang Jaya yang jemput saya ke IPD beri keterangan lanjut, tiada pun nama Dato Seri Che Yuseri. Biasalah. Admin kumpulan mana-mana pun tiada yang jujur. Dalam 10 hanya satu mungkin ada jujur. Kebanyakannya kuat menipu. Dalam kumpulan dan page atau laman sosial sahaja berani. Buat posting tarik crowd tetapi penakut yang amat untuk bertindak. Apa barang setakat basmi riba, bab aqidah cakap sahaja berdegar-degar tapi tindakan tiada? Umpama tin kosong belaka.  Disentuh bab syirik semua menggelabah. Kelakar. 🤣


TAHUKAH ANDA?

Korea Utara sendiri telah mengharamkan Gerakan Missionary Kristian masuk ke negara mereka. Tetapi malang, ada dalang bangsa Melayu yang bangsat pengkhianat bangsa Melayu di Malaysia sendiri, terus-menerus membangkitkan Gerakan Missionary Kristian ini. 

Mereka sedar KPop orang tua tidak berminat. Mereka tahu orang ramai hendak duit. Mereka tahu ramai mudah tertarik kepada kata-kata ayat manis Motivator, Penceramah-penceramah bebas, Coach, Doktor Perawat, Pengacara, Istaz Ustazah dan individu berkaliber. Mereka tahu ramai tertarik dengam bisnes MASUK PERCUMA. Mereka tarik Melayu buta aqidah melalui Bisnes. Kerana mereka tahu waktu awal-awal PKP, melayu terutamanya ramai berada dalam kesusahan. Mereka  TARGET MELAYU yang jelas kad pengenalannya ISLAM kawan-kawan. Sebab itu diminta KUMPULKAN, berikan IC kepada pastor-pastor Melayu. 

Bukti boleh lihat sebahagiannya di channel Telegram saya INI atau boleh lihat gambar-gambar di page Tuan Firdaus Wong Wai Hung dan Tuan Ahmad Iqram Mohammad Noor.  Itu pun jika mereka tidak padamlah ramai lagi yang menulis bab penipuan aqidah ini.


MASIH ISLAMKAH JIKA BEGINI?

Aqidah, ajaran sesat, mubaligh kristian, kristianisasi, gerakan missionary kristian, gerakan new age, freemason, scammer, pastor malaysia, tengku asmadi pastor malaysia, atomy gerakan missionary kristian, bahaya gerakan missionary kristian
Seriously something wrong to their brain when agreed with Missonary Cristian Movement". Saya bermonolog sendirian.

Ini bukan perkara kecil dan mainan. Ini perkara besar. Rujuk SINI 👉 Aqidah bukan perkara mainan.

Pengerusi Tamrin, Dr. Tengku Asmadi Mohammad (DTA) dan Presiden TAMRIN, Haji Ahmad Fadzli Yusof sudah menggadaikan maruah aqidah mereka demi pangkat dan wang ringgit. Moga segeralah bertaubat dari mempermainlan aqidah Muslim melalui Gerakan Missionary Kristian ini. Kami bukan anti kepercayaan Kristian atau kepercayaan lain. Kami hanya anti sebarang bentuk dakyah memesongkan aqidah kami. Apa guna wang banyak tapi hasil daripada memesongkan aqidah ramai? 

Ya. Kedengarannya seperti agak sukar. Tetapi sekurang-kurangnya saya telah memulakan laporan polis berkaitan penipuan online marketing oleh DTA  Jadi apalah sangat pada setiap perkongsian berkaitan Gerakan Missionary Kristian dari saya berkaitan AQIDAH ini Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan - JAWI dan Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan kan? Jika tidak, sudah pasti selepas saya beri semua bukti dan laporan seperti dikehendaki Pegawai Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan tindakan segera akan dilaksanakan. 😊😴🤷 

GERAKAN NEW AGE 

Aqidah, ajaran sesat, mubaligh kristian, kristianisasi, gerakan missionary kristian, gerakan new age, freemason, scammer, pastor malaysia, tengku asmadi pastor malaysia, atomy gerakan missionary kristian, bahaya gerakan missionary kristian
Gerakan New Age ini juga merbahayakan AQIDAH. Berminat dengan buku Tersesat Kebatilan Gerakan New Age Whatsapp  untuk pembelian buku.

Di dalam buku ini perkongsian lengkap kenapa umat Islam diharamkan mengamalkan dan menyebarkan amalan kebatinan dan kerohanian berbentuk sihir moden Gerakan New Age. Penceritaan yang jelas semua jenis ritual aqidah ahli sihir yang terdapat di dalam Gerakan New Age termasuklah Missonary Kristian, ritual puja seru leluhur jin, berkomunikasi dengan ruh, Meditasi, Hipnosis NLP, Metafizik nombor, Garpu Tala (Bibliomancy) dan banyak lagi amalan ritual menyesatkan aqidah Islam. Saya juga mangsa aniaya didakyah amalan dan ajaran Gerakan New Age ini. Alhamdulillah saya telah menolaknya terus. Tetapi difitnah pembawa ajaran sesat dan pelbagai lagi tuduhan oleh mereka sehingga ke saat ini.


KITA BUKAN ANTI WARGA KRISTIAN.

Apa hendak kisah Pastor yang memang sudah confirm Kristian? Jemput dia, sembang dengan dia bukakan hati dia untuk Islam. Terpulanglah penerimaannya. Kita umpat dia, dia tetap juga sebarkan dakyahnya.

Sedangkan Pastor Malaysia yang SERU ahli supaya email kepada CEO Bisnes MLM Atomy minta turunkan Dreamy Founder Gerakan Missionary Kristian pun Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan langsung tidak ambil kisah? Email report seperti Pegawai Kontrak Pejabat Mufti minta pun sudah saya buat.

PDRM pun tiga kali sudah jumpa saya untuk ambil statement berkaitan Gerakan Missionary Kristian tu. Cuma kali ke tiga saya menolak sebab hendak jumpa unofficial. Eh, eh. Dengan saya wajib officiallah. Mana boleh buat main-main. Ingat saya ni budak mentah?

Yang diugutnya supaya diamkan penipuan online marketing dalam Bisnes MLM Atomy Gerakan Miisionary Kristian itu saya. Report polis pun saya ada, rakaman perbualan semua pun masih ada. Bukan saja-saja saya buat cerita hendak tarik followers dan crowd seperti segelintir orang muamalat dan pakar kewangan. Bukti semua pun saya ada lah.

Merentas Negeri yang halal difatwakan haram. Sinovac ada babi difatwakan halal. Swab test memasukkan sesuatu ke dalam rongga dengan senghaja difatwakan tidak batal puasa. Inilah kerja JAKIM dan Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan yang dulu bagus dan teliti sungguh dalam fatwa ikut Islam. Kini, keluarkan fatwa ikut British Common Law ke apa entahlah❓Berjawablah di akhirat nanti kamu semua yang mempermainkan HUKUM-HAKAM ALLAH❗

Pendapat peribadi saya, hendak baca bible atau apa pun kepercayaan lain tidaklah salah. Asalkan tidak terpesong aqidah.

Tetapi yang biadap itu, terang-terangan AGENDA MEMURTADKAN UMAT ISLAM! Sebarkan bible ke khalayak awam. INI MEMANG BIADAP! Termasuklah Pastor Malaysia yang ajak Muslim beramai-ramai menyertai Gerakan Missionary Kristian melalui Bisnes Atomy. AMAT BIADAP!

Mana pendekar dan kaum lelaki dan yang mereka yang ramai kononnya taksub dengan BMF? Senyap sahaja? Ini Isu MURTADKAN MUSLIM BESAR-BESARAN SEDANG BERLAKU. AQIDAH DIPERMAINKAN LAGI! Takkan sekadar buat posting tarik crowd sahaja pandai tetapi isu begini butakan mata pekakkan telinga? Malulah oih dengan mubaligh Kristian mereka bersungguh-sungguh sebarkan kepercayaan mereka.

WAHAI MUSLIM.

Gerakan mubaligh kristian memang kerja mereka pesongkan aqidah untuk murtadkan. Itulah pengkhianatan. Pesongkan akidah dan pemahaman orang tidak kisah. Kalau suruh murtad baru orang kisah.

Apa jua kita dengar TABAYYUN (semak) dahulu kebenarannya. Sudah pasti baru sebar.

Pesan Puteri Nur Cahaya @ Cikgu iEta


MENANG SAMAN KUAT BERBOHONG

Alhamdulillah Tuan Firdaus Wong Wai Hung telah menang kes saman Atomy Malaysia. Scammer besar menipu mempergunakan bangsa Melayu kebanyakannya yang tidak tahu teknik marketing, keliru dan tidak peka bab AQIDAH. 

Beliau ini orang hebat. Berjanji dengan saya untuk semak dan lihat semua fail (artikel) saya kongsikan berkaitan Atomy tetapi janji hanya tinggal janji sahaja kerana beliau diminta mahkamah senyap daripada bercakap perkara berkaitan Atomy. Sudah menang tapi tiada tindakan juga daripada beliau dan pihak MRM. Tetapi lantang bercakap kes Ustaz Ebit Lew yang masih dalam siasatan polis. 

Untuk makluman, saya pernah tanya Tuan Firdaus Wong Wai Hung kenapa kes Ustaz Ebit Liew masih dalam siasatan polis tetapi digembar-gemburkan melalui kumpulan Telegramnya dan laman sosialnya? Tiada jawaban. 

Iyalah saya bukan artis untuk dibantu. Dan saya sudah berhenti berharap kepada mereka yang hebat dalam jenayah cyberbully dan body shaming aqidah saya. Jadi, saya gerak sendirian sahaja dalam memperjuangkan urusan cyberbully dan body shaming criminal aqidah saya tanpa sokongan sesiapa kecuali Suami dan Tuan Guru saya. Ramai berjanji manis ibarat tanam tebu di tepi bibir hanya cuba korek rahsia untuk kepentingan diri sendiri sahaja. Cukuplah Suami dan Tuan Guru saya membimbing saya dan Allah SWT menjaga saya.


Aqidah, ajaran sesat, mubaligh kristian, kristianisasi, gerakan missionary kristian, gerakan new age, freemason, scammer, pastor malaysia, tengku asmadi pastor malaysia, atomy gerakan missionary kristian, bahaya gerakan missionary kristian, Ustaz Lariba pengecut, gang lariba penakut, basmi riba bab aqidah hancur
Berjiwa Islamkah jika sanggup menipu, gadai maruah gadai aqidah demi harta, pangkat dan takhta?

Yang ada kesedaran dan masih Islam, selamatkan aqidah dari Gerakan Missionary Kristian, Gerakan New Age dan yang seangkatannya.


PENULIS NAMA PENA
  • Founder Dunia Niaga iEta Enterprise, Rahsia Social Media, Rahsia Likes Free Tanpa Ads dan Rahsia Carian Google.
  • Kini Suri Rumah Sepenuh Masa, multi tasking person, sebelumnya isi masa lapang sambilan sebagai Freelancer, Lifestyle Blogger, Marketer dan Social Media Coach
  • Bukan Guru Silat, bukan perawat, bukan guru kebatinan dan kerohanian pernah terkeliru akibat perbuatan khianat guru-guru ajaran sesat ini hanyalah Lulusan Pondok 4 Thanawi, Institute of Information Technology Cosmopoint (KLMU) dan Universiti Teknologi Malaysia (UTM) Space.
  • Mantan Guru Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), meletakkan jawatan sebab urusan perniagaan.
  • Mantan Guru Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), meletakkan jawatan sebab urusan perniagaan.
  • Mantan Penolong Guru Besar SRIP meletakkan jawatan sebab sambung belajar. 
  • Mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI). Penerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) pada tahun 2016. Meletakkan jawatan dari JAWI sebab kronik slipped disc. Alhamdulillah sembuh dengan izin Allah tanpa suntikan steroid, voltaron dan tanpa pembedahan.
  • Anti ajaran sesat (sihir, syirik, khurafat) doktor perawat Guru Silat Seni Gayong Makrifat, Guru Silat Seni Gayong Malaysia dan Harimau, Coach pengamal silat selimpang merah, tenaga pengajar Silat Seni Gayong Fatani Putrajaya kurang ajar, tenaga pengajar Silat 7 Langkah kurang ajar dan gang gila isim paranoid akhir zaman teori konspirasi mainstream (PDRM maklumkan mereka ini psikik dan scammer penunggang agama).


MAKLUMAN.

  1. Review produk atau syarikat anda sila email kisahcikguieta@gmail.com atau whatsapp terus tekan SINI. Saya bukan guru silat, bukan perawat, bukan  guru ilmu kebatinan dan kerohanian. 
  2. Untuk jemputan perkongsian hal-ehwal social media atau zero cost online marketing tekan sini. InShaaAllah marketing adalah bidang saya sudah 33 tahun. Terima kasih. Harap maklum. 😊


LAIN-LAIN HAL
PERKARA BERKAITAN :
1) SCAMMER GERAKAN MISSIONARY KRISTIAN
https://bit.ly/3skRg9J
2) SCAMMER PERAWAT DAN COACH
https://bit.ly/31ncF6r
3) SOAL-JAWAB PELBAGAI
https://bit.ly/3dpub0y
4) APA SUDAH JADI KEPADA PEJABAT MUFTI?
https://bit.ly/2Q71dJK
5) INI POSTING MENCARI PASAL
https://bit.ly/3nW2gZX



   

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER
Saya tidak bermusuh dengan mereka tetapi mereka telah berkelakuan biadap di facebook, melalui whatsap, telegram atau bersemuka.

Mereka adalah bomoh ilmu hitam, psikik scammer penunggang agama, kumpulan ajaran sesat gila isim memesongkan aqidah menganiaya, ugut, ghibah (mengumpat), tohmah, fitnah, caci-maki, hamun, mencarutkan, mengaibkan JENAYAH CYBERBULLY BODY SHAMING AQIDAH, MINDA, JIWA, NIQAB DAN KETURUNAN saya bermula tahun 2015, 2020, 2021 hingga kini.

PDRM sifatkan mereka semua ini psikik dan scammer penunggang agama. Mereka ini kurang kasih sayang ghibah hal saya di laman sosial mereka pada tahun 2015, 2020, 2021 dan 2022.

Antaranya, Najeeb Abdullah, Saidila Abdul Rahman, Adnan Ibrahim (Tiffin Biru), Amir Shahmi Md. Ali, Mohd Nuur Fahmy Nuur Massailan (Fahmy Adam), Ahmad Fadzli Yusof (Ahmad Fadzli AlBasuti), Tengku Asmadi Tengku Mohammed (DTA), Abdul Malek Abdul Halim (Cikgu Malek Wirajaya), Shaiful Rizuwa, Azrul Hisham Abd Halim, Sayf Al-Malawi, Muhammad James Baven, Muhammad Anis Hassan (Haniz Zerstoren), Muhammad Arifin Rizkin (Muhd Arifin), Juliana Hussein (Lyana Bajana), ليلي حيليدين، Tengku Azrul Hamdi Tuan Zolkapeli (Jalak Lenteng XI), Muhammad Anuar Ibrahim (Cikgu Nuar), Nasri Mardi Ismail (Cikgu ie), Syazrul Fadzly (Li), Wan Amir, Lynn Lyana Leen, Mohd Siddiq (Haris Kersani), Panglima Indra Shahril, رمضان ليستاري, Raja Rozieda Gee dan ramai lagi pentaksub bodoh mereka. Apa sahaja yang mereka maki-hamun, sindir, umpat, mencarut, aibkan saya melalui like, comment, share kembali semula kepada mereka.

DILARANG :
1) Minta sedekah secara online.
2) Mengumpat hal orang tiada kaitan dengan saya.
3) Kondem tanpa dengar hal sebenar, saya tidak mahu dengar dan saya tidak suka.
4) Sembang kosong.

BERIKLAN.
Ingin beriklan secara professional? Sila e-mail kepada kisahcikguieta@gmail.com

TERIMA KASIH
Terima kasih sudi berkunjung dan komen. Silakan kongsi untuk manfaat ramai. Sebarang cadangan dialu-alukan dan pertanyaan sila email ke panjialamnusantara@gmail.com

Penulis nama pena,
Puteri Nur Cahaya @ Cikgu iEta.

ARTIKEL TERKINI

BOMOH SCAMMER PENUNGGANG AGAMA GILA

PSIKOPAT BOMOH SCAMMER PENUNGGANG AGAMA   (Moga pembaca mudah faham. Kesulitan mohon maaf 🙏). Beta nama pena Puteri Nur Cahaya @ Cikgu ieta...